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차별화된 화장품 마케팅 전략 25. 생성형 AI – 챗GPT 활용 (Differentiated Cosmetic Marketing Strategy 25. Generative AI – ChatGPT)

최근에는 디지털 미디어와 마케팅 전략, 그리고 고객 관리 측면에서, 오픈AI사의 ChatGPT로 대변되는 생성형 AI(GPT – Generative Pre-trained Transformer) 서비스는 인력과 시스템이 부족한 중소기업에게 매우 효율적인 활용도구로 자리잡을 것이다. 요즘은 오픈AI사 이외에도 구글, 앤트로픽 및 한국의 네이버, 삼성 등 여러 회사에서 선두주자인 ChatGPT를 따라잡을 생성형 AI를 출시하고 있지만, 무엇이 되든 AI는 계속 학습하고 진화되고 있으며, 더욱 인간의 말과 생각을 이해하며 일당백의 역할을 하리라 기대된다.

나도 글을 쓰는데 정보를 찾거나 글의 내용에 맞는 그림을 생성하는 일을 ChatGPT로 직접 사용해본 결과, 잘 활용하면 제품 및 광고 디자인, 콘텐츠 기획, 검색엔진최적화, 사무업무 자동화 등 다양한 활용을 할 수 있는데, 특히 디지털 마케팅 분야에서도 여러 사람이 할 일을 대신할 수 있는 탁월한 능력을 다음과 같이 발휘할 수 있어 무척 유용할 것이다.

AI는 최신 디지털 마케팅 트렌드에 맞는 정보를 분석해서 제공하며, 이를 응용해서 사람이 할 일을 더욱 빠르게 작업해주기 때문에, 타깃 고객을 이해하고 고객에 맞는 마케팅전략을 적극적으로 활용하는데, 매우 큰 도움이 될 것이다.

다만, 생성형 AI는 사람의 질문에 반드시 대답하도록 되어 있어서, 잘못된 대답을 하거나 잘못된 제작물을 제공할 수도 있다. 이에 대한 판단은 아직은 사람의 영역이다. AI의 결과물을 잘 파악하고 검증해서 보완하는 일에 따라, 생성형 AI의 결과물은 더욱 빛을 발할 것이다.

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The Benefits of Generative AI like ChatGPT for SMEs in Digital Media and Marketing Strategies

Recently, Generative AI services like ChatGPT from OpenAI are becoming highly efficient tools for SMEs that lack manpower and systems in digital media, marketing strategies, and customer management. Although companies like Google, Anthropic, and Korea’s Naver and Samsung are releasing generative AI to catch up with the leading ChatGPT, AI continues to learn, evolve, and better understand human speech and thought, promising to play a crucial role in various fields.

Having used ChatGPT myself to find information and generate illustrations suitable for my writing, I find it extremely useful in various applications such as product and advertisement design, content planning, SEO, and office automation. Particularly in digital marketing, it can significantly replace tasks that would typically require multiple people, demonstrating exceptional capabilities in the following ways:

AI provides information that aligns with the latest digital marketing trends, helping to expedite tasks typically performed by humans. It significantly aids in understanding target customers and actively applying customer-specific marketing strategies. However, generative AI is programmed to answer all questions, which means it can sometimes provide incorrect answers or faulty outputs. The responsibility of judgment still lies with humans. By thoroughly examining and verifying AI’s outputs, its results can be greatly enhanced and more reliable.

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